vrijdag 17 september 2021

eigen ervaring

 Hallo lieve mensen,


Ooit heb ik al weleens een blog geschreven over mijn leven op dat moment, dus toen ik me laatst bedacht een blog te beginnen en me hier had aangemeld kwam mijn oude blog weer naar boven.  Ik vond het bijzonder om te zien dat ik al heel lang bezig ben met mijn ware essentie of het leven waar ik naar op zoek ben. 

Leven vanuit je ware essentie? Ja ik kan me voorstellen dat het zweverig klinkt of voor sommige helemaal nieuw. Maar eigenlijk is het niet zweverig of vreemd we hebben het allemaal. Zoals ik het zie werkt het als volgt, we leven allemaal volgens bepaalde paden, wegen, normen en waarden die we ons zelf opleggen of die door anderen en anders de maatschappij van ons verlangen of verwachten. Hierdoor kun je van je eigen levenspad afwijken en je eigen anders gaan gedragen of in sommige gevallen gaan leven. Mijn eigen voorbeeld: Ik wilde perse leuk gevonden worden in mijn leven dat ik me anders ging gedragen of altijd maar ja zei terwijl ik eigenlijk nee had willen of moeten zeggen. Hierdoor miste ik wat ik zelf wilde of nodig had, met gevolg dat ik een aantal jaar geleden in een burn-out terecht kwam doordat ik nooit naar mezelf luisterde. Dit klinkt voor velen heel egoïstisch maar dat is het zeker niet, als je geen zelfliefde kunt hebben of niet naar je zelf kunt luisteren hoe kun je dan een ander helpen of zelfs van die gene houden. Ik ben nu een jaar bezig met de opleiding holistisch therapeut en dit doe ik echt als cadeautje voor mezelf zodat ik leer weer van mij zelf te houden en de ware essentie van het leven terug te vinden terug naar de kern of bron. Het heeft me al veel gebracht ik ben een stuk lichter gaan leven, minder vooroordeel over een ander, liever naar mezelf als het even niet lukt of als ik even niet goed in mijn vel zit dat ik het dan ook echt even mag doorvoelen zodat je de volgende dag weer met frisse kijk verder kunt.

Wat ik dus zoal op de opleiding leer en in het dagelijks leven en wat mij allemaal bezig houd zowel spiritueel, onzinnig, als moeder enz. zal ik hier in een soort van dagboek bij gaan houden. 

Warme groet 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leer je van je dieren

Hoi lieve mensen, Wij hebben sinds een aantal weken een puppy, ze is een doerak die graag overal haar tandjes inzet en al aardig wat krassen...